0
0
  • طراحی سایـتویــژه
  • دیجیتال مارکتیـنگ
  • گـرافیـک و برنـدینـگ
  • ارتباط با ما

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعیتبلیغات در شبکه‌های اجتماعی در ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که کاربران ایرانی، روزانه وقت زیادی صرف حضور شبکه های اجتماعی می‌کنند. طبق اعلام معاون وزیر ارتباطات، سرانه روزانه حضور ایرانیان در شبکه های اجتماعی یک ساعت و ۴ دقیقه است. (منبع: خبرگزاری مهر)

خیلی از شبکه های اجتماعی خدمات مخصوص تبلیغات را ارائه می‌دهند. برای مثال فیسبوک و اینستاگرام امکان تبلیغات با هدفگذاری‌های مختلف مخاطبین را فراهم کرده‌اند. اما مسئله‌ای که برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی در ایران وجود دارد این است که با توجه به محدودیت دسترسی کاربران ایرانی به خدمات تبلیغات و هدفگذاری آن از سوی این شبکه های اجتماعی، این خدمات برای کاربران ایرانی عملاً بلااستفاده شده‌اند. اما برندهای ایرانی برای استفاده از مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی از مدل‌های دیگر تبلیغات بهره می‌برند. برندهای ایرانی عموماً برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی سراغ دو شبکه اجتماعی پرطرفدار در ایران می‌روند؛ تلگرام و اینستاگرام.

تبلیغات در تلگرام

تلگرام هیچ امکان ویژه‌ای برای تبلیغات ندارد و تبلیغات در تلگرام محدود به انتشار پست تبلیغاتی در کانال‌ها و یا بات‌های پربازدید می‌شود. تبلیغات در تلگرام خیلی زود به بخش مهمی از تبلیغات در شبکه های اجتماعی در ایران تبدیل شد. ما نیز در مایکروسرویس خیلی زود با شبکه‌ها و کانال‌های پرمخاطب در تلگرام ارتباط برقرار کرده و در مقاطع مختلف به تبلیغات و وایرال کردن ویدیوها و کمپین‌های مختلف پرداختیم. برای مثال در کمپین سورپرایزشو کیندر برای جذب مخاطبان و اطلاع رسانی برای شرکت در مسابقه کیندر، با تبلیغات تلگرام به بیش از ۱٫۵ میلیون ویو دست پیدا کردیم.

تبلیغات در اینستاگرام

همانطور که گفته شد تبلیغات در اینستاگرام به دلیل محدودیت‌های خدمات تبلیغات برای کاربران ایرانی، در ایران به شیوه‌ای متفاوت انجام می‌شود. برندهای ایرانی برای تبلیغات خود در اینستاگارم از دو شیوه استفاده می‌کنند؛ یک روش مثل تبلیغات در تلگرام است که پست‌های تبلیغاتی در صفحات پرطرفدار اینستاگرام منتشر می‌شوند، روش دیگر اما تبلیغات به کمک اینفلوئنسرهاست. برای مطالعه مطالب بیشتر در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ، اینجا کلیک کنید.

لازم به ذکر است که بعضی از برندهای ایرانی برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی از شبکه اجتماعی توئیتر نیز بهره می‌برند و برای معرفی محصول یا خدمات خود با اینفلوئنسرهای توئیتر همکاری می‌کنند که البته حجم این نوع تبلیغات بسیار کمتر از میزان استفاده از تبلیغات در اینستاگرام است.

0

0