0
0
  • طراحی سایـتویــژه
  • دیجیتال مارکتیـنگ
  • گـرافیـک و برنـدینـگ
  • ارتباط با ما

تعريف طراحي خوب(Defining Good Design)

[vc_row][vc_column][vc_column_text]تعريف طراحي خوب:( Defining Good Design)

دو ديدگاه اصلي وجود دارد كه اغلب مردم بر اساس آن تعيين مي كنند كه طراحي يك وب سايت “خوب” يا “بد” است. يك ديدگاه محكم و پر كاربرد است ، كه بر روي عملكرد تمركز دارد نمايش اطلاعات به صورت تأثيرگذار، و كارايي و بازدهي  سايت و يك ديدگاه هم در مورد زيبايي صرف است، كه كلاً در مورد نمايش و ظاهر سايت است، انيميشن هاي جذاب و گرافيك تحريك كننده بعضي از طراحان توجه كاملشان را به زيبايي گرافيك سايت جلب مي كنند و كاربران را فراموش مي كنند، و برخي از مواد كاربردي در مرحله تست آنها گم مي شود و بيخيال كارايي و راحتي كاربر در استفاده از سايت مي شوند و گاهي هم به زيبايي سايت اهميت نمي دهند. به منظور جذب افراد و حفظ توجه آنها، ضروري است كه به هر دو مورد توجه كرد و هر دو را پا به پاي هم افزايش داد.

مهمترين چيزي كه بايد در نظر داشته باشيد اين است كه طراحي در مورد برقراري ارتباط است. اگر شما يك وب سايتي به وجود آوريد كه به خوبي كار كند و اطلاعات را نمايش دهد، اما زشت به نظر آيد يا با مارك (brand ) مشتري هماهنگي نداشته باشد، هيچكس نمي خواهد كه با آن كار كند و از آن سايت استفاده كند. به طور مشابه ، اگريك سايت زيبا بسازيد كه قابل استفاده و كاربردي نيست ، مردم قادر به استفادۀ از آن نخواهند بود. در واقع، عناصر و عملكرد كاربران از طراحي لذت مي برند و خوششان مي آيد اما از محتوي استفاده اي نمي برند.

يكي از بزرگترين نگراني ها در ميان حرفه اي ها در مورد زماني است كه كاربران صرف مي كنند تا صفحه را براي كسب اطلاعاتي كه مي خواهند مرور كنند، قسمتي از محتوي صفحه باشد، يك لينك به صفحۀ ديگر يا يك فيلد از يك فرم، طراحي نبايد باعث آزار شود. بايد همچون يك كانال مابين كاربر و اطلاعات عمل كند.

كاربران مي تواند تقريباً آسان عمل كنند و راحت در سايت قدم بزنند:

ما در آينده در مورد قرار دادن navigation (منوي وضعيت) بيشتر سخن خواهيم گفت، اما بلوكnavigation اصلي خودش بايد كاملاً بر روي صفحه مشخص باشد، و هر لينك بايد يك توضيح كوتاهي داشته باشد. ساختار navigation تنها در زماني كه موس بر روي آن قرار مي گيرند ظاهر نمي شود، اما اغلب به بخش يا صفحه اي كه در آن قرار داريد اشاره مي كند. منوي وضعيت ثانويه، قسمت جستجو و لينك هاي بيرون رونده (outgoing ) نبايد همانند ويژگي هاي ديگر صفحه برجسته باشد.

اگر ما پيدا كردن اين موارد را آسان كنيم و از لحاظ ظاهر آنها را از محتوي مجزا مي كنيم، ما به كاربران اين امكان را مي دهيم تا بر روي اطلاعات تمركز كنند ، بنابراين آنها متوجه مي شوند زماني كه به متن ديگري مراجعه مي كنند بايد كجا را نگاه كنند.

كاربران هر صفحه اي را كه متعلق به سايت است را تشخيص دهند.

حتي اگر تفاوت شديدي بين طرح بندي (layout) صفحۀ اصلي (hompage) و بقيۀ صفحات سايت وجود دارد، بايد يك تم (theme) و يا سبك (style) منسجم ميان تمام صفحات يك سايت وجود داشته باشد تا به با هم بودن طراحي كمك كند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0

0