بهره وری در تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین

[vc_row][vc_column][vc_column_text]هرچند تبلیغات از طریق بنر تنها راهکار تبلیغ نیست و این روش هم مزایا و محدودیت های خاص خود را دارد ولی تجربه نشان می‌دهد که استفاده هوشمندانه از بنر به ویژه در معرفی نام تجاری و پیشبرد فروش بسیار موثر است.

بسیاری از آگهی‌دهندگان به شناخت کامل تری از تبلیغات بنر نیاز دارند تا بتوانند به خوبی از آن استفاده کنند بر اساس آمار و سازمان بین المللی تبلیغات در سال ۲۰۰۰ میلادی تبلیغات از طریق بنر ۴۷ درصد کل تبلیغات آنلاین را تشکیل داده است به ویژه اگر توجه کنیم که رقم کل تبلیغات آنلاین در این سال ۸.۲ میلیارد دلار بوده بیشتر به اهمیت این نوع تبلیغات پی می بریم .

تبلیغات از طریق بنر می تواند بخشی از استراتژی تبلیغاتی شما باشد ،با رعایت موارد زیر بهره‌وری الکترونیکی سایت خود را افزایش دهید:

1 – برای بنر ها همواره پیام های جذاب کوتاه و موثر تهیه کنید تعیین شعار تبلیغاتی خوب در کلیک پذیری یک بنر منتشر شده بر روی یک سایت اینترنتی پربیننده فارسی یا غیر فارسی بسیار اهمیت دارد، طراحی انیمیشنی ساده جذاب و همراه با ارائه یک پیام شعار تبلیغاتی در نظر بینندگان سایت ها از اهمیت شایانی برخوردار است. توصیه می شود یک بنر با یک طراحی بیش از دو هفته روی یک سایت قرار نگیرد و دائماً طراحی آن تغییر یابد تا همواره جذاب به نظر بیاید.

۲- اطمینان حاصل کنید که بنر پخش شده شما بر روی یک سایت اینترنتی مخاطبان شما را به فضای درستی هدایت می‌کنند ،اگر محصول یا خبر خاصی را در آگهی خود ارائه کرده‌اید نباید لینک آگهی شما بیننده را به صفحه درباره ما هدایت کند چراکه سریعاً کاربر از سایت شما خارج میشود و حوصله پیدا کردن جایگاه صحیح اطلاعات را به خود نمی دهد ،قطعاً اگر کاربر را خسته و سردرگم کنیم بدون استفاده منطقی از محتویات سایت ما، از پایگاه بیرون می‌رود و معمولاً بازگرداندن کاربری که از یک سایت نتیجه نگرفته است بسیار مشکل خواهد بود .به همین خاطر است که در بند قبلی توصیه کردیم طوری آگهی را طراحی کنید که به محض قرارگرفتن نشانگر موس بر روی آن اطلاعات متنی کلی در مورد آگهی را به او قبل از ورود به صفحه مورد نظر انتقال دهد.

۳- هدفمندی و مخاطب مداری در طراحی آگهی به جهت کسب حداکثر بهره وری از تولید و پخش آگهی، از جایگاه ارزنده‌ای برخوردار است. اگر می خواهید در یک سایت ورزشی مشهور به تبلیغ سایتی با موضوع ماشین لباسشویی یا یخچال فریزر و تلویزیون بپردازید توصیه می‌کنیم که شمایل اسپرت بودن در این آگهی رعایت شود. مثلاً ورود یک توپ فوتبال که قبلا توسط یک بازیکن مشهور شوت شده است و این توپ به سمت در یخچال ماشین لباسشویی می رود و سپس پیام کوتاه روی آگهی ارائه می کند نمونه خوبی از این راهکار است. طراحان بزرگ اروپایی برای تبلیغ بر روی سایت شبکه های تلویزیونی خبری جهان از این شیوه بسیار استفاده می کنند. البته تبلیغات کلمه ای که در سایت هایی مثل گوگل صورت می گیرد از این روش مستثناست.

۴- معمولاً روش تبلیغاتی CPC که مربوط به پرداخت هزینه نمایش آگهی به ازای هر بار کلیک بر روی آن است روش کم خرج تری نسبت به سیستم نمایش cpm می باشد. این سیستم به ازای هر بار نمایش آگهی بر روی صفحه نمایش کاربر مقداری از شارژ آگهی شما را کسر می کند چه کاربر بر روی آن کلیک کند چه کلیک نکند.

۵- همواره در پخش آگهی تبلیغاتی برای سایت خود ،پس از اینکه توانستید به درک خوبی از ترافیک سایت های پربیننده برسید و آگهی خوبی را طراحی کنید، سبد آگهی الکترونیکی انتخاب کنید. یعنی بودجه تبلیغاتی الکترونیکی خود را برای تبلیغ در چند سایت مشهور از دید خود تقسیم بندی کنید.  10 آگهی با زمان نمایش کم برای سایت های پربیننده به مراتب ارزش بیشتری نسبت به پخش 3 آگهی بر روی 3 سایت در مدت زمان زیاد دارد چراکه همواره بینندگان 3 سایت، اگر حجم بازدیدی مشابه 7 سایت دیگر داشته باشند،  پس از مدتی کوتاه، خیلی آگهی شما برای آنها جذاب نیست و امکان جذب مخاطب از این سایت ها برای سایت شما در یک بازه زمانی پایان می‌یابد.

۶- پخش pop up نیز رویکرد خوبی برای نمایش آگهی سایت خود یا تبلیغات دیگران برای سایت شما می باشد، اما باید بدانید که خیلی از کاربران این پنجره های مزاحم را زیاد تحمل نمی‌کند.

۷- استفاده از جلوه های بصری و ترکیب نوشته با گرافیک در کنار ایجاد یک بنای تبلیغاتی زیبا ،کم حجم با آرامش بصری به بیننده، تبلیغ آنلاین را جذاب‌تر می‌کند. استفاده از تجربیات افراد مجرد و مشاهده بیشتر و با دقت آگهی پخش شده بر روی سایت‌های بزرگ اینترنت، رموز طراحی موثر آگهی الکترونیکی را به شما آموزش خواهد داد. حتی اگر وب ۲ هم در راه باشد، باز این رموز اساس کار کسب و کار دیجیتالی خواهند بود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]