راه اندازی کسب و کار (بخش دوم)

راه اندازی کسب و کار

[vc_row][vc_column][vc_column_text]راه اندازی کسب و کار موضوعی ست که بیشتر افراد در زندگی خود به آن فکر کرده اند.

اگر تصمیم قطعی برای راه اندازی کسب و کار یا استارتاپ دارید، این مقاله نکات خوبی به شما یادآوری خواهد کرد.

قسمت اول نکات راه اندازی کسب و کار را قبلا منتشر کردیم، در این لینک بخوانید .

 

1.به مشتری ها خدمات دهید، نه خودتان

در هر تصمیمی که میگیرید، اول مشتری را مد نظر قرار دهید تا خدمات یا محصولاتی که ارائه میدهید مشتری را خوشحال و راضی کند.

پروژه هایی که رویکرد خودخواهانه داشته باشند ماندگار نخواهند بود.

 

2.سرمایه کسب و کارتان را تا حد مناسبی بالا ببرید

درست است که برای راه اندازی کسب و کار و ادامه آن نیاز به سرمایه دارید، اما اگر این سرمایه بیش از حد مورد نیاز باشد، میتواند اثر منفی روی شما گذاشته و شما را برای ادامه کار تنبل کند چون پول نقد زیادی در دست دارید.

بعد از تعیین بودجه کسب و کار، مبلغی هم برای مواقع ضروری و غیر قابل پیش بینی در نظر بگیرید.

 

3.برای همیشه برنامه ریزی نکنید

مواظب باشید در این تله فکری گیر نکنید که چون برنامه ریزی کرده اید  پس حتما نتیجه پربار خواهد بود و به ثروت زیادی میرسید.

برنامه ریزی باید قابل انجام باشد بنابراین در برنامه ریزی های خود زمان را در نظر بگیرید. برنامه ریزی بدون زمانبندی، قابل اجرا نخواهد بود.

 

4.آینده را پیش بینی کنید

مسلما هیچکس نمیتواند صد در صد بگوید فردا چه خواهد شد اما اگر خود و کسب و کارتان را به روز نگه دارید و باد بگیرید که چطور با رویدادهای جدید برخورد کنید، بهتر میتوانید آینده را تا حدودی پیش بینی کنید.

 

5.سازگار باشید

مطمئن شوید که خود و کسب و کارتان آنقدر انعطاف پذیر هستید که در مقابله با اتفاق های ناگهانی، واکنش مناسب نشان دهید.

تنها در این صورت میتوانید با تغییراتی که طی زمان و اتفاق های مختلف، سازگاری داشته باشید تا کسب و کار تان حفظ شود.

 

6.خودتان را وقف کار کنید

اگر تصمیم به راه اندازی استارتاپ دارید، باید بدانید که بعد از این لازم است زندگیتان را بر پایه کار بنا کنید.

نیاز است بیش از 40 ساعت در هفته کار کنید تا کسب و کار نوپای خود را به موفقیت برسانید.

در عین حال، زمانی را برای استراحت و پرداختن به تفریح مورد علاقه خود اختصاص دهید

 

7. بازاریابی را شروع کنید

اگه افراد ندانند که شما و کسب و کارتان وجود دارید، انتظار نتایج مثبت هم نداشته باشید.

همیشه درصدی از بودجه ای که به پروژه اختصاص داده اید را برای بازاریابی و تبلیغات در نظر بگیرید.

در تمام کسب و کارها حجم قابل توجهی از سرمایه صرف بازاریابی میشود.

 

8.تسلیم نشوید

در بسیاری موارد، این استارتاپ ها نیستند که شکست میخورند، بلکه افرادی که پشت آن هستند تسلیم میشوند.

موثرترین و مهم ترین نکته به موفقیت رساندن یک استارتاپ همین است ، تسلیم نشوید.

 

قبل از راه اندازی کسب و کار خود، تا جایی که میتوانید تمام جنبه های کار را بسنجید.

همچنین کارشناس های ما در مایکروسرویس ، متخصص راه اندازی استارتاپ های موفق هستند. برای مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]