0
0 مورد در سبد خدمات
0
0 مورد در سبد خدمات
0
0 مورد در سبد خدمات
0
0 مورد در سبد خدمات

وفاداری مشتری و طراحی UX

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

وفاداری مشتری با طراحی UX یا همان تجربه کاربری ارتباط مستقیمی دارد.

وفاداری مشتری از اولین موضوعاتی ست که فکر صاحبان کسب و کارها را به خود جلب میکند. وقتی بین مشتریان و کمپانی خود اعتماد ایجاد میکنید، میتوانید انتظار وفاداری از مشتریان خود داشته باشید.

زمانی که ارتباط شما و مشتریان رو در رو همراه با گفتگو باشد، مسلما این رابطه قوی تر بوده و تاثیر بیشتری بر مشتریان خواهید گذاشت.

با وجود سایت ها و اپلیکیشن های موبایل، ارتباط رو در رو با مشتریان جای خود را به ارتباط های دیجیتالی داده ست بنابراین استفاده از مهارتهای گفتگو امکان پذیر نیست.

در حالی که کمپانی ها به ایجاد سیستم های آنلاین روی آورده اند، طراحی سایت و UX در صورتی که غیر حرفه ای و نامناسب انجام شود، وفاداری مشریان را به طرز چشمگیری کاهش خواهد داد و نه تنها باعث راحتی کاربر و جذب مشتریان بیشتر نمیشود، بلکه دامنه مشتریان فعلی هم کمتر خواهد شد.

 

قانون اول وفاداری مشتری، همیشه حق با مشتری ست!

میتوانید در app store و play store، نگاهی به رتبه و نظرات درج شده برای اپلیکیشن هایی که از طراحی ضعیفی برخوردارند، داشته باشید. دیدگاه ها و رتبه های کاربران این قدرت را دارد که به راحتی شهرت یک کمپانی را خدشه دار کند.

 

وفاداری مشتری و ارتباط با طراحی UX

 

برای جلب وفاداری مشتری های خود، آنها را در اولویت قرار دهید.

از اولین لحظه ای که توسعه و طراحی سایت را شروع میکنید تا زمان نهایی و تکمیل شدن آن، همیشه مشتری را اولین اولویت خود در نظر بگیرید. در صورتی که طراحی شما کاربر پسند و هوشمندانه باشد، با وجود بسترهای آنلاین، نه تنها مشتریان در مورد کمپانی شما اعلام رضایت یا نارضایتی خواهد کرد بلکه این دیدگاه ها در معرض عموم است که میتواند تریبونی برای تبلیغ و جذب مشتریان و وفاداری مشتری های قبلی شود، و یا به طور کلی نتیجه ای برعکس برای شما رقم بزند.

تجربه مثبت و لذت بخش با سیستم های آنلاین، وفاداری مشتری را به دنبال خواهد داشت.

حالا که وفاداری مشتری را اولویت قرار داریم، باید بدانیم چه فاکتورهایی آن را برای کمپانی ما فراهم میکند.

بهبود قابلیت استفاده از سایت یا اپلیکیشن، وفاداری مشتری را افزایش میدهد؟ قطعا بله !

 

 

نگه داشتن مشتری حائز اهمیت است

خیلی از افراد بیشتر تمایل دارند که مشتری های جدید جذب کنند، اما یک نقل قول مشهور هست که میگوید :” راضی نگه داشتن مشتری های فعلی، خیلی ارزان تر و راحت تر از جذب مشتری های جدید است! ” که این گفته کاملا صحیح است.

این موضوع با طراحی UX یا همان تجربه کاربری، ارتباط مستقیم دارد. نکاتی هست که موقع طراحی آن باید به خاطر داشته باشید. این سوالها را از خود بپرسید:

آیا شما در حال رفع مشکلی هستید که به درستی تشخیص داده شده؟

آیا طراحی شما، بهترین راه حل ممکن را برای مشکل موجود ارائه میکند؟

 

 

طراحی خود را تست کنید و به قوانین طراحی صحیح و کاربردی پایبند باشید

این مورد در نگاه اول است ممکن است ساده و بدیهی به نظر بیاید اما تجربه به شما نشان خواهد داد که قوانین کلاسیک و قدیمی مربوط به UX، دیگر در طراحی دیجیتال کنار گذاشته شده اند.

در هر مرحله از طراحی، تست آن به عنوان یک کاربر، ضروری ست.

گزینه های اضافی و غیر ضروری را حذف کنید

واقعا به سن یا لوکیشن کاربر نیاز دارید؟ یا فقط گرفتن ایمیل کافی ست؟ موارد اینچنینی را بررسی کنید و تمام شاخ و برگ های اضافی را بزنید.

حرکت بعدی را پیش بینی کنید

وفاداری مشتری و ارتباط با طراحی uxخیلی از کمپانی ها امروزه باهم مشارکت دارند، این تعامل میتواند امتیازهای بیشتری حاصل از وفاداری مشتری ها برای آنها به دست آورد.

فرض کنید به یکی از کشورها سفر میکنید و این امکان وجود دارد که از طریق خط هوایی که مسافر آن هستید، از خدمات اجاره خودرو در کشور مقصد استفاده کنید.

در این حالت کاربر به خوبی درک میکند که شما به عنوان کمپانی، فکر تمام جنبه های سفر را از قبل کرده اید و همین نکته فرد را به وفاداری و استفاده مجدد از خدمات شما تشویق میکند.

 

یک UX خوب، طرافداران پر و پا قرصی ایجاد میکند

بهترین مشتری ها آنهایی هستند که طرفدار شما هستند. روش های زیادی وجود دارد که با استفاده از ux، مشتری ها را به مشتری وفادار بدل کنید اما مشارکت های اجتماعی از مهمترین روش های موجود ست.

مشارکت اجتماعی یعنی وقتی یک کاربر تجربه خوبی از سرویس شما دارد، آن را سایر افراد به اشتراک بگذارد. راه های ارتباطی ایجاد کنید که مشتری ها بتوانند تجربه های خود را به اشتراک بگذارند، در شبکه های اجتماعی پرطرفدار پروفایل ایجاد کنید و با ایجاد کمپین های مختلف، مشتریان خود را به مشارکت تشویق کنید.

یک UX خوب، فروش بیشتر را تضمین میکند

 

یک بار از دید کاربر پروسه ی سفارش و خرید از وب سایت خود را انجام دهید

و بررسی کنید و ببینید در کدام مرحله ممکن است کاربر سفارش خود را رها و از آن صرف نظر کند، وقتی این نقطه هایی که برای کاربر میتواند آزار دهنده باشد را پیدا کردید، طراحی خود را دوباره انجام دهید و نقطه ضعف ها را رفع کنید و دوباره از دید کاربر آن را تست کنید تا زمانی که مطمئن شوید به خاطر نامناسب بود طراحی ux، مشتری ها و به دنبال آن سفارش ها را از دست نخواهید داد.[/vc_column_text][vc_message message_box_color=”violet”]ما در مایکروسرویس با طراحی حرفه ای UX ، در بهبود عملکرد سرویس آنلاین کسب و کار شما، همراهتان هستیم. برای سفارش طراحی سایت حرفه ای، بهینه سازی سایت و دیگر خدمات وب، با ما در تماس باشید.[/vc_message][/vc_column][/vc_row]

    0