0
0
  • طراحی سایـتویــژه
  • دیجیتال مارکتیـنگ
  • گـرافیـک و برنـدینـگ
  • ارتباط با ما

بهترین ترکیب رنگ برای طراحی وب سایت و ابزارهای آن

طراحی وب سایت با بهترین ترکیب رنگ‌ها، چالشی برای طراحان وب سایت است. انتخاب بهترین ترکیب رنگ باید با توجه به موضوع سایت و سلایق عمومی کاربران انجام شود تا بیشترین تأثیر را بر روی مخاطبان داشته باشد.

برای انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای طراحی وب سایت، چهار ابزار مفید را معرفی می‌کنیم.

اهمیت انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای طراحی سایت

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی وب سایت، نباید به صورت تصادفی انجام شود. برای انتخاب بهترین ترکیب رنگ باید به برند خود، زمینه فعالیت، فرهنگ و سلایق عمومی کاربران توجه کافی داشته باشید. برای مثال، در تصویر زیر، ترکیب رنگ بسیار نامناسبی در طراحی یک وب سایت استفاده شده است.

اهمیت انتخاب رنگ مناسب برای سایت

تئوری روانشناسی رنگ‌ها توضیح می‌دهد که هر رنگ چه تأثیراتی بر احساسات ما دارد و باعث می‌شود تحت تأثیر آنها، چه اقداماتی انجام دهیم. بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده، عموماً افراد با دیدن یک محصول، ظرف ۹۰ ثانیه تصمیم‌های ناخودآگاهی در رابطه با آن می‌گیرند و ۹۰ درصد این تصمیم‌ها بر اساس رنگ‌بندی آن محصول است.

برای مثال در تصویر زیر ، ترکیب رنگ بسیار نامناسب استفاده شده در طراحی یک وب سایت را مشاهده میکنید :

 

اهمیت انتخاب رنگ مناسب برای سایت

روانشناسی رنگ در طراحی سایت

تئوری روانشناسی رنگ ها توضیح میدهد که هر رنگ چه تاثیراتی بر احساسات ما دارد و باعث میشود تحت تاثیر آنها، چه اقداماتی انجام دهیم.

بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده، مشخص شده عموما افراد با دیدن یک محصول، ظرف 90 ثانیه تصمیم های ناخودآگاهی در رابطه با آن میگیرند و 90 درصد این تصمیم ها بر اساس رنگ بندی آن محصول است.

دقت کرده اید بیشتر بنرهایی که عنوان حراج دارند قرمز رنگ هستند؟ چون قرمز از معدود رنگ هایی است که فورا توجه را جلب میکند.

یا سازمان ها و فعالان محیط زیست ، اکثر در لوگوی خود از رنگ سبز استفاده میکنند، این انتخاب به خاطر سبز بودن طبیعت نیست بلکه به این دلیل است که رنگ سبز ، حس سلامتی ، صلح و رشد را به بیننده القا میکند.

 

داشتن اطلاعات اولیه در مورد روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت به شما کمک میکند این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید

4 ابزار انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای وب سایت شما

1. Adobe Color CC

مناسب برای کاربران حرفه ای

با استفاده از این ابزار و امکانات پیشرفته ی آن میتوانید ترکیب رنگ های بی نهایتی ایجاد کنید.

 

2. Coolors

مناسب برای تازه کارها

این اپلیکیشن یک ابزار سریع برای ایجاد رنگ بندی های گوناگون برای استفاده در طراحی سایت است. اگر تجربه ای در ترکیب رنگ ها ندارید، نگران نباشید، در این اپلیکیشن میتوانید از رنگ بندی های ایجاد شده توسط سایر طراحان استفاده کنید و یا آنها را متناسب با وب سایت خود شخصی سازی کنید.

 

3. Colormind

مناسب برای طراحان وب و UI

با این ابزار علاوه بر انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای وب سایت خود ، میتوانید از پیشنهادات این ابزار هم استفاده کنید. به این صورت که به شما پیشنهاد میکند از کدام رنگ هایی که انتخاب کرده اید ، برای بک گراند ، هایلایت ، تیره و روشنی ها و .. بهره ببرید.

همچنین این امکان را فراهم میسازد که ببینید رنگ هایی که انتخاب کرده اید، روی بعضی عناصر مانند دکمه ها ، تب ها و … چه ظاهری پیدا میکند.
این ابزار بسیار مناسبی برای طراحان وب است.

 

4. Colordot

مناسب برای تازه کارها

استفاده از این ابزار بسیار ساده است.برای انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای طراحی وب سایت خود ، کافی ست موس را روی رنگ ها حرکت دهید تا رنگ دلخواه خود را پیدا کنید. با کلیک چپ میتوانید رن مورد نظرتان را به پلت خود اضافه کنید.

 

ما در مایکروسریس با طراحی منحصر به فرد وب سایت ها شما را شگفت زده میکنیم . برای مشاوره رایگان در زمینه طراحی سایت و خدمات تجارت الکترونیک ، همین حالا با ما تماس بگیرید

0

0